خیلی از افرادی که در حوزه کسب و کار فعالیت می کنند، برای این که بتوانند نیازهای مشتریان خود را بسنجند،از آن ها نظرسنجی می کنند. رعایت یک سری اصول باعث خواهد شد، افراد با رغبت بیشتری در نظر سنجی شرکت کنند و تعداد آن ها هم افزایش پیدا کنید. با ما همراه باشید تا نکات بسیار مهمی را در نظرسنجی خدمتتان بازگو کنیم.
از مهم ترین نکاتی که در نظرسنجی باید به آن ها توجه کرد
1 – توی نظرسنجی همیشه به یاد داشته باشید که قبل از هر کاری از مخاطب بخاطر شرکت در نظر سنجی تشکر کنید و به هیچ عنوان با خواهش کردن نخواهید که مخاطب در نظرسنجی شرکت کند. این کار باعث خواهد شرکت اعتبار کسب و کار شما پایین بیاید و در نتیجه در فروش شما تاثیر بدی خواهد گذاشت.
2- به مخاطب خود بگویید با شرکت در این نظرسنجی باعث خواهید شد، تولیدات و همچنین کیفیت محصولات ارائه شده بالاتر رود. تا مخاطبی که در نظر سنجی قصد داره شرکت کنه ، احساس با ارزش بودن کنه و پیش خود بگه بله یک جا هم نظر ما محترم بود و در راستای افزایش کیفیت استفاده میشه
3-از سوالات و گزینه های ترجیحاً کوتاه استفاده کنید. معمولا افرادی که نظرسنجی را میبینید،هر چه کوتاه تر باشد، رغبت و علاقه بیشتری دارند تا در آن شرکت کنند. در دنیای دیجیتال هیچ کس دیگر حال خواندن مطلب ندارد، حالا این مطلب چه در قالب نظرسنجی باشه و چه در قالب یک سایت با مطالب بسیار قلمبه سلمبه !!!!!!!!!
4- اگر می خواهید رفتارهای مخاطب خود را بشناسید، از او درباره چه مواقعی به تلگرام خود سر زده ای سوال کنید. این نظرسنجی باعث خواهد شد تا مخاطبان خود را بیشتر بشناسید و همچنین مطالب و تولیداتی که هم دارید، در این تایم های زمانی نظرسنجی قبول شده، ارائه دهید.
5-از تکنیک سوال معکوس برای دروغ سنجی استفاده کنید. یعنی سوالتان را به صورت معکوس بیان کنید تا مخاطب رغبت بیشتری برای شرکت در نظرسنجی داشته باشد. بهترین تعداد سوال در نظرسنجی 1 تا 7 عدد است و بیشتر از آن حوصله سربر خواهد بود. و شرکت کننده فکر می کنه دارید ازش تست روان شناسی میگیرید. حتما این مورد را رعایت کنید.
6- اگر در محیط تلگرام و یا اینستاگرام فعالیت می کنید، سعی کنید در زمان هایی نظرسنجی کنید که دیگر مطلبی حداقل برای چند ساعت و یا یک روز نمی گذارید، این کار باعث خواهد شد افرادی که در کانال عضو هستند ، آخرین پست کانال شما که مربوط به نظرسنجی است را دیده و در آن شرکت کنند.
7- اگر به حدی از کسب و کار رسیدید که می توانید نظرسنجی کنید و هم به کاربران خود جایزه دهید، حتما از این کار دریغ نکنید. جوایز هر چند کوچک باعث خواهد شد،مخاطبان بیشتری در نظرسنجی شرکت کنند و همچنین افراد دیگری را هم برای شرکت در نظرسنجی خبر کنند. جایزه هم یکی از تکنیک ها در جذب مشتری است.
8- اگر می خواهید مخاطب خود را بشاسید، در نظرسنجی به صورت مرحله به مرحله پیش برید و در فواصل مختلف با اطلاعاتی که از مخاطب جمع آوری کردید، برای اهداف کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید. هر چه قدر مخاطبان خود را بیشتر بشناسید، می توانید کیفیت مطالب و محصولات خود را بالاتر ببرید و در نتیجه فروش بیشتری در انتظار شما خواهد بود.
نکته پایانی : با رعایت موارد بالا حتما کیفیت مطالب و محصولات شما بالاتر خواهد رفت. به یاد داشته باشید که اگر مخاطبان خود را بشناسید و نیازهای آن ها را درک کنید، کار تمام است. به راحتی به هدف خود خواهید رسید. این مطلب گردآوری شده خود نویسنده بوده و کپی آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.