گوگل ترندس Google Trends یکی از صدها سرویس کاربردی گوگل است که برای دسترس عموم به صورت رایگان قرار گرفته است. با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود، تمامی کلیدهای کلیدی که بیشترین استفاده را در گوگل شده مشاهده کنید و با استفاده از آن برای اهداف و کسب و کارتان از این سرویس بهره مند شوید.
گوگل ترندس Google Trends چیست و آموزش استفاده از آن
Google Trends می تواند بسیار هوشمندانه و خلاقانه در انتخاب کلمات کلیدی برای مطالبتان به شما کمک کند. فرض کنید که حوزه کسب و کار شما، تولیدی کفش است و از این رو وب سایتی با عنوان فروش کفش راه اندازی کردید، علاوه بر مطلبی که برای فروش فلان کفش آماده کردید، باید تعدادی هم کلمات کلیدی انتخاب کنید. گوگل ترندس با پیشنهاد بیشترین کلمات استفاده شده در حوزه کفش، می تواند ترافیک شما را چند برابر کند.
در تصویر زیر به طور مثال ما تعیین کردیم که کلمه کلیدی مورد نظرمان کفش است و طی 12 ماه گذشته چه کلماتی بیشتری جستجو را با این عنوان داشته است. در ادامه به بررسی هر یک از سربرگ ها خواهیم پرداخت.
طبق تصویر بالا ما با 3 بخش مهم کار داریم بخش Subregion ، بخش Related topics و Related queries
بخش Subregion به شما نشان می دهد که کلمه کلیدی انتخابی ما در کدام شهرها با توجه به درصد بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال در تصویر زیر 5 استان که بیشترین جستجو کفش را داشته اند به شما نمایش می دهد با انتخاب زیر گزینه آن می توانید کل 31 استان ایران را ببنید و بازار هدف خود را مشخص کنید.
بخش Related topics : با استفاده از این قسمت می توانید ببینید که کدام یک از شرکت ها و کمپانی ها در این امر موفق تر بوده اند. البته با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده و همچنین مقدار درصد هر یک از تاپیک ها
بخش Related queries : این بخش یکی از مهم ترین هاست . در این قسمت می توانید بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده طی 12 ماه اخیر را مشاهده کنید . در این قسمت تا 25 کلمه کلیدی پر استفاده را به شما نمایش می دهد. به طور مثال در تصویر زیر بیشترین کلمه کلیدی جستجو شده در حوزه کفش، مدل کفش سال 98 است.
علاوه بر این سرویس Google Trends حالت مقایسه بین دو کلمه کلیدی هم دارد، به طور مثال اگر در حوزه کیف و کفش فعالیت می کنید، کافیه هر دو کلمه مورد نظر خود را به صورت جدا بنویسید و نتیجه را بر اساس نمودار ببینید. به طور مثال ما 3 کلمه کلیدی کفش،کیف و لباس را با هم مقایسه کردیم و در نمودار می بینید که کلمه کلیدی لباس بیشترین جستجو را در گوگل داشته است.
علاوه بر این ها Google Trends می تواند بیشترین کلمات جستجو شده در سرویس فیلم یوتیوب را هم به شما نشان دهد. همچنین قابلیت نمایش بیشترین کلمات جستجو شده در فروشگاه گوگل و بیشترین تصاویر جستجو شده را هم دارد.
در قسمت All Categories می توانید حوزه کاری خود را با توجه به دسته بندی تعیین کنید و در قسمت Pass می توانید کلمه کلیدی انتخابی در بازه تا 5 سال را ببینید و در قسمت کشور هم می توانید مانند تصویر ایران را انتخاب کنید.
نتیجه گیری
کلمات کلیدی بیشترین استفاده را در گوگل خواهند داشت. با انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی با توجه به مطالبتان می توانید بیشترین ترافیک را داشته باشید. بیشترین ترافیک مساوی است با جذب بیشتر افراد مختلف و در نتیجه فروش بیشتر محصولاتتان . پس با انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید بیشترین سود را در این بازار کسب کنید. Google Trends هم می تواند بسیار شما را در این امر کمک کند. در صورت هر گونه سوال و یا مشکلی، نظر خود را در پایین همین مطلب ثبت کنید.
موفق باشید.